اجرای سیاست توزیع سفر با راه اندازی 46 اقامتگاه بوم گردی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با راه اندازی 46 اقامتگاه بوم گردی امکان اقامت مسافران در شهرستان های خراسان رضوی فراهم شده هم چنین برای توقف مسافران در مسیرهای منتهی به مشهد موزه در شهرهای مختلف استان راه اندازی شده تا از این طریق سیاست توزیع سفر اجرا شود.

اجرای سیاست توزیع سفر با راه اندازی 46 اقامتگاه بوم گردی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اضافه نمود: امسال حدود 145 ایستگاه یا سیاه چادر در جهتهای منتهی به جهت مشهد نصب شده تا زایران توقف کنند، همچنین حدود 165 مجتمع خدمات رفاهی حمل و نقل جاده ای نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: امسال بر اساس دستورمونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهم ترین شعار حوزه ما در ستاد خدمات سفر، توزیع سفر، توزیع ثروت است.

وی با بیان این که سیاست توزیع سفر با اقداماتی از حدود یک سال قبل دراستان اجرایی شده است، عنوان نمود: ایجاد مراکز اقامتی و بوم گردی در نقاط مختلف استان و ایجاد موزه در شهرستان ها از جمله اقداماتی است که برای توقف مسافران در6 جهتهای منتهی به شهر مشهد اجرا شده است.

مکرمی فریادآورشد: در شهرستان های خراسان رضوی نیز ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها با ریاست فرماندارهر شهرستان و به دبیری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده و تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از زائران و مسافران فراهم شده است.

وی ادامه داد: علاوه براین امسال حدود 145 ایستگاه یا سیاه چادر در جهتهای منتهی به جهت مشهد نصب شده تا زائران توقف کنند، و حدود 165 مجتمع خدمات رفاهی حمل و نقل جاده ای نیز وجود دارد.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ظرفیت اقامت در استان حدود 420 هزار نفر شب اقامت است علاوه براین ظرفیت های برای اسکان موقت و اضطراری پیش بینی شده است و سالن های مدیریت بحران شهرداری نیز در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مکرمی فربا بیان این که رشد 8 درصدی زائران و مسافران را برای استان پیش بینی کرده ایم، گفت: پارسال در ایام نوروز 14 میلیون و 870 هزار زائرو مسافر وارد استان خراسان رضوی و 8 میلیون و 720 هزار نفر وارد مشهد شدند، برای نوروز 98 افزایش 8 درصدی زائران و مسافران پیش بینی شده است.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: کمیته های 12 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تمهیدات لازم برای سفری امن و با آرامش را برای زائران و مسافران تدارک دیده اند و امیدواریم زائران و مسافران سفر و زیارتی خوش را به خراسان رضوی و مشهد داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14839

به "اجرای سیاست توزیع سفر با راه اندازی 46 اقامتگاه بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سیاست توزیع سفر با راه اندازی 46 اقامتگاه بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید