افت 560 میلیون مترمکعبی ورودی آب به سدهای استان تهران

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، میزان بارندگی های استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون(ابتدای مهرماه) به 256 میلیمتر رسیده است که در مقایسه با سال آبی گذشته 21 درصد کاهش پیدا نموده است. همین افت نزولات جوی استان تهران موجب گردیده است که حجم آب ورودی به سدهای پنجگانه استان(کرج، لتیان، طالقان، لار و ماملو) نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش پیدا کند.

افت 560 میلیون مترمکعبی ورودی آب به سدهای استان تهران

کاهش بی سابقه بارندگی های پاییز و زمستان سال گذشته و به طبع آن افت ذخیره برفی استان باعث گردیده است تا کل حجم آب ورودی به سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون به یک میلیارد و 163 میلیون مترمکعب برسد. عددی که سال گذشته در همین زمان به یک میلیارد و 723 میلیون مترمکعب رسیده است و براین اساس ورودی رواناب ها به سدهای استان بیش از 560 میلیون مترمکعب کاهش داشته است. از طرفی ذخیره فعلی سدهای پنجگانه استان نیز به 642 میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است و بیش از 210 میلیون مترمکعب حجم آب ذخیره گردیده در سدهای استان نسبت به سال قبل کمتر گردیده است.

در این بین از میان پنج سد تامین کننده آب استان تهران سد کرج به مراتب وضعیت بهتری را نسبت به سایر سدهای استان تجربه می نماید به طوری که در حال حاضر 79 درصد این سد پر است و حجم ذخیره آن نیز به 144 میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته 6 درصد کاهش پیدا نموده است. از سوی مقابل سد لار نیز که در شمال شرق تهران وظیفه تامین تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را بر عهده دارد کاهش 61 درصدی حجم ذخیره آب را نسبت به سال گذشته تجربه می نماید و 95 درصد مخزن این سازه آبی خالی است که از این حیث سد لار بدترین شرایط را از نظر میزان ذخیره منابع آبی به خود اختصاص داده است.

حجم فعلی سد لار به 43 میلیون مترمکعب رسیده است که در قیاس با سال گذشته 68 میلیون مترمکعب کمتر گردیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1588

به "افت 560 میلیون مترمکعبی ورودی آب به سدهای استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 560 میلیون مترمکعبی ورودی آب به سدهای استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید