بیماری ها هم بو دارند!

به گزارش مهسان بلاگ، بیماری ها عملکرد بدن را تغییر می دهند و باعث افزایش فرآیندهای جدید و متفاوت بیوشیمیایی در بدن می شوند. این فرآیند می تواند مولکول های فرار کوچکی را ایجاد کند، این مولکول ها نیز قادر هستند تا از طریق جریان خون به ریه منتقل و در تنفس، ادرار و عرق منتشر شوند.

بیماری ها هم بو دارند!

محققان اعلام کردند که بسکمک از بیماری ها بوی مخصوص به خود را دارند و همین امر موجب تشخیص و شناسایی زودتر بیماری می شود.

بسکمک از بیماری ها دارای اثر تنفسی و بوی مخصوص به خود هستند که همین امر به تشخیص و شناسایی زودتر بیماری کمک می کند.

جوی میلن از جمله افرادی است که حس بویایی بسیار قوی دارد. از همین رو بینی حساس او بوی نامطبوعی را که از همسرش متساعد می شد، احساس می کرد. اوایل او فکر می کرد که شاید همسرش به اندازه کافی حمام نمی کند، اما بعد از 12 سال همسرش به بیماری پارکینسون مبتلا شد. از همین رو او با دانشمندان دانشگاه منچستر همکاری کرد تا بوهایی که با وضعیت های خاصی مرتبط هستند، تشخیص دهد که همین امر می تواند به تشخیص زودهنگام بیماری منجر شود.

آنچه که از این بررسی ها به دست آمد به شرح زیر است.

پارکینسون

بوی این بیماری بویی شبیه به مشک است. این بو ممکن است به دلیل ایجاد باکتری ها و مخمرهای موجود در سبوم، بویی تند باشد. سبوم ماده چربی است که توسط پوست ترشح می شود و در بیماران مبتلا به پارکینسون این ترشحات بیش از حد هستند.

گفتنی است؛ مشک معمولاً از نافه جنس نر آهوی ختن گرفته می شود. کیسه ای در زیر شکم این آهو واقع شده است که در آن ماده ای لزج و شکلاتی رنگ وجود دارد و در فصل بهار آهو آن را در اثر خارش به سنگ می کشد.

آلزایمر

این بیماری دارای بویی شبیه به بوی نان چاودار است. پوست دارای یک بوی مخمر کرمی بوده که می تواند به هنگام پیشرفت بیماری آلزایمر تشدید شود.

دیابت

دیابت دارای بویی شیرین با ترکیبی از مرکبات و آناناس است. این بو می تواند در سراسر طول روز از بدن بیمار متساعد شود و میزان آن به سطح گلوکز و چگونگی کنترل دیابت مرتبط است.

سرطان

بوی این بیماری بویی شبیه به قارچ است، البته باید بدانید که انواع مختلفی از سرطان بوی خاص خود را دارند. همچنین ممکن است این بو در مراحل بهبودی بیمار متفاوت باشد.

منبع: فارس

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14953

به "بیماری ها هم بو دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری ها هم بو دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید