ترامپ خواهان برخورد سازمان تجارت جهانی با کویت، قطر و امارات شد

به گزارش مهسان بلاگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از سازمان تجارت جهانی خواهان تغییر سیاست های این نهاد بین المللی علیه کشورهایی مانند، کویت، قطر و امارات متحده عربی شد.

ترامپ خواهان برخورد سازمان تجارت جهانی با کویت، قطر و امارات شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در یادداشتی ویژه به رابرت لایت هایزر نماینده تجاری آمریکا دستور داد تا در سازمان تجارت دنیای برای اصلاح عنوان کشورهای ثروتمندی که خود را کشورهای در حال توسعه می خوانند و از مزایای سازمان تجارت دنیای سوء استفاده می نمایند، اقدام کند.

ترامپ در این یادداشت هشدار داده است چنانچه عنوان این کشورها اصلاح نشود و در فهرست کشورهای ثروتمند قرار نگیرند، اقدامی یک جانبه اتخاذ خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا از شماری از اعضای سازمان تجارت دنیای و به صورت معین 10 کشور نام برده که خود را به صورت یک طرفه کشورهای در حالی توسعه می دانند و این در حالی است که به گفته ترامپ آن ها کشورهای ثروتمند هستند و نه در حال توسعه.

ترامپ از کشورهای برونئی، هنگ کنگ، کویت، ماکائو، قطر، سنگاپور، امارات، مکزیک، کره جنوبی و ترکیه به عنوان کشورهای ثروتمند عضو سازمان تجارت دنیای نام برده است.

رئیس جمهوری آمریکا هدف از اصلاح عنوان این کشورها را جلوگیری از سوء استفاده آن ها از مزایای تجارت یاد نموده که به دلیل قوانین و اصول سازمان تجارت دنیای به این مزایا دست پیدا می نمایند.

وی تهدید کرد: چنانچه ظرف 90 روز آینده سازمان تجارت دنیای اقدامی در جهت اصلاح این مورد خاص نکند، آمریکا همکاری اش با کشورهای مذکور را به عنوان کشورهای در حال توسعه متوقف خواهد نمود و از هیچ یک از این کشورها در چارچوب سازمان همکاری و توسعه مالی حمایت نخواهد نمود.

ترامپ همچنین در توییتی نوشت: سازمان تجارت دنیای ورشکسته شده در حالی که ثروتمندترین کشورهای دنیا به خاطر دور زدن این سازمان و دستیابی به تعاملات مالی خاص، خود را در حالی توسعه معرفی می نمایند. کافی است.

بر اساس قوانین سازمان تجارت دنیای، برای یاری به رقابت محصولات تولیدی در کشورهای در حال توسعه، برقراری نظام تعرفه های ترجیحی با هدف اعطای امتیازات تجاری به برخی از فراورده های این کشورها مجاز است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13289

به "ترامپ خواهان برخورد سازمان تجارت جهانی با کویت، قطر و امارات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواهان برخورد سازمان تجارت جهانی با کویت، قطر و امارات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید