تفاهم معاون رئیس جمهور و دو وزیر برای حمایت از فراوری ملی، تفاوت نمایشگاه های وزارت صنعت و علوم برای اعلام نیازمندی های کشور

به گزارش مهسان بلاگ، امروز نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق فراوری با حمایت وزارت صنعت شروع به کار کرد و پیش از این نیز وزارت علوم نمایشگاه مشابهی با هدف معرفی فرصت های فراوری داخلی برگزار نموده است که معاون وزیر علوم درباره تفاوت اهداف این نمایشگاه ها شرح می دهد.

تفاهم معاون رئیس جمهور و دو وزیر برای حمایت از فراوری ملی، تفاوت نمایشگاه های وزارت صنعت و علوم برای اعلام نیازمندی های کشور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق فراوری امروز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور وزیر علوم شروع به کار کرد. این نمایشگاه فرصتی برای همکاری فراورینمایندگان داخلی با واحدهای صنعتی و معدنی کشور برای برطرف نیازهای صنعت است.

مسعود برومند در حاشیه جلسه 181 شورای عالی عطف در جمع خبرنگاران از امضای تفاهم نامه مشترک سه جانبه بین وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطلاع داد و گفت: طی این تفاهم نامه هریک از طرفین برای پشتیبانی از فراوری علمی، تعهداتی را می پذیرند.

وی ادامه داد: به ویژه وزارت علوم دراین تفاهم نامه تسهیلات و مشوق هایی را برای اعضای هیأت علمی درنظر گرفته است.

برومند با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف این نمایشگاه، هماهنگی هایی با رؤسای پارک های علم و فناوری دانشگاه ها و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها اجرا شده، گفت: شنبه هفته آینده جلسه ای بین مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها در محل نمایشگاه برگزار می گردد.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تفاوت این نمایشگاه که با حمایت وزارت صنعت برای معرفی نیازمندی های صنعت برپا شده با نمایشگاهی که پیش از این با حمایت وزارت علوم برای معرفی نیازهای صنعت برپا شده بود، گفت: این دو نمایشگاه تفاوتی از نظر ماهیت ندارند و هر دو نیازمندی های کشور را معرفی می نمایند، اما نمایشگاه فعلی، نیازمندی های حوزه وزارت صنعت را معرفی می نماید و نمایشگاه قبلی، همه صنایع را شامل می شد.

وی ادامه داد: در مجموع این حرکت که دستگاه های اجرایی، نمایشگاه هایی برای معرفی نیازمندی ها برگزار نمایند خوب است و در آینده به سمت ایجاد سامانه بکپارچه عرضه و تقاضا پیش خواهیم رفت که همه فراورینمایندگان و محققان، نیازمندی های کشور را به طور مرتب و دائمی ببینند.

وی همچنین درباره تشابه این اقدام با سامانه تاپ وزارت صنعت، گفت: در آن سامانه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای یاری به شرکت های و واحدهای صنعتی استفاده می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12595

به "تفاهم معاون رئیس جمهور و دو وزیر برای حمایت از فراوری ملی، تفاوت نمایشگاه های وزارت صنعت و علوم برای اعلام نیازمندی های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم معاون رئیس جمهور و دو وزیر برای حمایت از فراوری ملی، تفاوت نمایشگاه های وزارت صنعت و علوم برای اعلام نیازمندی های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید