کوشش نافرجام برای ایجاد دموکراسی غربی؛ آمریکا در افغانستان شکست خورده است

به گزارش مهسان بلاگ، نشریه آمریکایی نوشت که پس از 18 سال جنگ، کشته شدن هزاران نظامی و بر باد رفتن میلیاردها دلار، آمریکا جنگ را باخته و هیچ دستاوردی نیز نداشته است در عین حال کوشش برای ایجاد یک دموکراسی غربی اشتباه بود.

کوشش نافرجام برای ایجاد دموکراسی غربی؛ آمریکا در افغانستان شکست خورده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، استفن والت استاد روابط بین الملل در دانشگاه هاروارد با تأکید بر شکست آمریکا در جنگ افغانستان، اظهارداشت که این شکست بیشتر به طور نظامی نبود اما واشنگتن طی این سال ها به اهداف سیاسی خود مبنی بر دولت سازی نرسیده است.

این استاد دانشگاه آمریکایی در فارین پالیسی نوشت: دلیل این شکست نیز بسیار ساده است هرگز قرار نبوده که سرنوشت افغانستان توسط خارجی هایی مشخص گردد که از 7 هزار مایل آن طرف تر به این کشور آمده اند.

والت افزود: افغانستان شرایط ملت سازی و مأموریت موفقیت آمیز مبارزه با تروریسم را ندارد و کوشش برای تبدیل افغانستان به یک دموکراسی به سبک غربی اقدامی اشتباه بود.

وی تأکید کرد: کوشش برای تغییر در نهادها و فرهنگ این جامعه سبب ایجاد نفرت میان مردم افغانستان و پیامدهای ناخواسته شد.

وی ادامه داد که هرچه آمریکا بیشتر در امور افغانستان مداخله کند و نیروهای بیشتری به این کشور اعزام کند بیشتر مانند اِشغالگران خارجی دیده خواهد شد و با مقاومت بیشتری روبرو می گردد.

این استاد دانشگاه توضیح داد: ما تا زمانی که بخواهیم می توانیم درباره شرایط صلح صحبت کنیم، نیروهایمان را در افغانستان حفظ و انتخابات را نیز برگزار کنیم اما باید پذیرفت که آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است.

.+

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16938

به "کوشش نافرجام برای ایجاد دموکراسی غربی؛ آمریکا در افغانستان شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نافرجام برای ایجاد دموکراسی غربی؛ آمریکا در افغانستان شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید