جمعیت روستایی شهرستان مرند به 30 درصد کاهش پیدا نموده است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی امیری راد بخشدار مرکزی مرند، ظهر امروز در جلسه دهیاران شهرستان مرند که به مناسبت روز ملی روستا با حضور فرماندار ویژه مرند برگزار گردید، با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به روستاها ویژه است، گفت: باید در جهت توسعه روستا حرکت کرد و سیاست دولت، تغییر نگاه حمایتی به نگاه مشارکتی است.

جمعیت روستایی شهرستان مرند به 30 درصد کاهش پیدا نموده است

بخشدار مرکزی مرند با اشاره به اینکه دهیاران حلقه واصل بین دولت و مردم هستند، بیان کرد: تثبیت وضعیت موجود و افزایش جمعیت روستایی با افزایش خدمات و رفاه عمومی از اولویت های دولت تدبیر و امید برای تثبیت وضعیت موجود در روستاهاست.

وی همچنین اعلام کرد: سال گذشته 9 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش مرکزی و 4 میلیارد تومان در بخش یامچی به حساب دهیاری ها واریز گردیده است.

امیری راد تاکید نمود: سال گذشته 250 هزار متر مربع از روستاهای شهرستان مرند آسفالت شد که در سطح استان بی سابقه بود.

وی در بخش دیگری با اشاره به ترکیب جمعیتی ایران ابراز داشت: در گذشته 30 درصد جمعیت کشور ساکن شهرها و 70 درصد ساکن روستاها بودند اما بعد از رشد صنعتی و توسعه اقتصادی و رشد فناوری، خدمات عمومی و رفاه در شهرها افزایش پیدا کرد و درآمدخانوار شهری با درآمد خانوار روستایی متفاوت شد که موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شد.

بخشدار مرکزی مرند اضافه نمود: در سرشماری سال 1395، ترکیب جمعیت روستایی در کشور به 25 درصد کاهش پیدا کرد که این رقم در استان آذربایجان شرقی 30 درصد است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2038

به "جمعیت روستایی شهرستان مرند به 30 درصد کاهش پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت روستایی شهرستان مرند به 30 درصد کاهش پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید