خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی آذربایجان غربی اختصاص یافت

به گزارش مهسان بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: 500 میلیارد ریال برای آسفالت معابر 151 روستای این استان اختصاص یافته است.

خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی آذربایجان غربی اختصاص یافت

محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با اجرای طرح آسفالت راستا روستایی بیش از 104 هزار خانوار روستایی با بیش از 638 هزار نفر جمعیت از راستا مناسب برای رفت و آمد برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار تا 2 ماه آینده جذب می گردد تا عملیات اجرایی این طرح به سرعت اجرایی گردد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون راستا ارتباطی 286 روستای این استان آسفالت شده است، ادامه داد: با اجرای طرح آسفالت راستا روستایی بیش از 11 هزار خانوار روستایی از راستا مناسب برای رفت و آمد برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 2 میلیون و 800 هزار مترمربع راستا روستایی با استفاده از قیر یارانه ای آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از 46 هزار تُن قیر یارانه ای برای اجرای این طرح ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: برای این امر بیش از 240 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بدلی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات مؤثر دولت در آبادانی روستاهاست، گفت: این طرح با کوشش مسؤولان و توجه ویژه دولت در 586 روستای این استان اجرایی شده است.

وی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می گردد.

به گزارش خبرنگاران در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، راهنمایی فیزیکی روستاها و تأمین عادلانه امکانات انجام می گیرد.

پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.

تجدید حیات و راهنمایی روستاها از ابعاد کالبدی، مالی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.

این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

9918/ 7129

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11354

به "خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی آذربایجان غربی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی آذربایجان غربی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید