در دنیای پس از کرونا، هتل ها چگونه اعتماد گردشگران را جلب خواهند کرد؟

به گزارش مهسان بلاگ، پس از گذر ماه ها از شیوع ویروس کووید 19 در سراسر دنیا و بسته شدن تمامی هتل ها و ممنوعیت سفر، صنعت مهمانداری در پی این است که در دنیای پس از کرونا، چگونه باید اعتماد مهمان ها را دوباره به خود جلب کند.

در دنیای پس از کرونا، هتل ها چگونه اعتماد گردشگران را جلب خواهند کرد؟

اگرچه بیشتر جمعیت دنیا، به دلیل مقابله با شیوع ویروس کووید 19 کماکان در شرایط قرنطینه و خانه نشینی به سر می برند، اما صنعت هتلداری در حال آماده شدن برای خوش آمدگویی به مسافران در دنیای پس از کرونا است. این صنعت به خوبی از این مسئله مطلع است که باید نظر و اعتماد مشتریانش را دوباره جلب کند و این کار به هیچ وجه آسان نخواهد بود.

قبل از شروع بیماری همه گیر کرونا، کمتر کسی به این مسئله فکر می کرد که باید در تختی بخوابد که قبل از او صدها نفر در آن خوابیده اند، یا اینکه به دستگیره های در، شیر آب و حتی کنترل تلویزیونی دست بزند که قبلا کسی آن را لمس نموده باشد. اما در دنیای پس از کرونا، مردم نسبت به تمام سطوح موجود در یک هتل که می توانند میزبان ویروس باشند، حساس تر خواهند بود و در برخورد با آن، مطلعانه تر عمل خواهند کرد.

تعداد زیادی از سازمان ها و شرکت های خصوصی برای کم کردن ترس مهمان هایی که می خواهند به هتل ها بازگردند، پیش قدم شده اند و با برنامه هایی دقیق در پی این هستند که چگونه محیطی امن برای مهمانان و کارمندان خود فراهم نمایند.

به طور مثال، انجمن سفر آمریکا که نماینده نیمی از کل صنعت سفر در دنیا است، دفترچه راهنمای خود را در اوایل ماه می، منتشر کرد. این هدایت ها بر اساس چهار معیار بنیادی نوشته شده اند و میخواهد تا به تمام بخش های صنعت سفر نشان دهد که هم زمان با برداشته شدن تدریجی محدودیت ها، چگونه می توانند اقامتی امن برای مهمان هایشان فراهم نمایند.

انجمن هتل و اقامتگاه های آمریکا (AHLA)، دفترچه هدایت درباره معرفی استانداردهای تازه نظافت و ایمنی و بعلاوه نشان دادن آن ها به مهمانان برای جلب اطمینان، منتشر نموده است و بعضی از اصلی ترین هتل های زنجیره ای دنیا، مانند ماریوت، هیلتون، حیات (Hyatt)، ویندهام (Wyndham) و سندلز (Sandals)، درباره اقداماتی چون نظافت بیشتر و مراحل ضدعفونی گفت وگو نموده اند. آن ها در پی این هستند که مکانی امن برای بازگشت مهمان ها فراهم نمایند.

به همین مظور خبرنگاران میخواهد برای دور کردن ترس و اضطراب مسافران، این مسئله را مطرح کند که هتل ها چگونه به این سوال پاسخ خواهند داد:

آیا هتل من، تمیز و قابل اعتماد است؟

آیا قرار است در آینده، مدرکی به عنوان گواهی پاکیزگی وجود داشته باشد؟

بعضی از فعالان صنعت گردشگری و صاحبان کسب و کارهای بین المللی این صنعت بر این باورند که:

کلید پیروزیت بازگشایی صنعت مهمانداری، تزریق اطمینان به مصرف نماینده است، اطمینان به اینکه محوطه هتل، تمیز، ایمن و قابل اعتماد است. گفت وگو میان رهبران این صنعت به پیداکردن راه چاره های کاربردی منجر می شود و در نهایت این راه چاره ها، استانداردهای لازم بهداشتی را در اختیار دنیا قرار خواهند داد.

در حال حاضر، بعضی از کشورها در حال امتحان کردن بعضی از این راه چاره های پیشنهادی هستند. طبق گزارش های اسکیفت (Skift)، سازمان گردشگری سنگاپور یک روش ابتکاری و تازه برای آنالیز تمیزی مکان های اقامتی را اتخاذ نموده است که در آن، اجرا کردن قوانین تازه نظافت بر اساس هفت معیار برای هر هتل مقدار گیری می شود. اگر هتل ها بتوانند طبق استانداردها عمل نمایند، به آن ها نشان تمیزی اس جی (SG Clean) داده خواهد شد.

طبق گفته های سازمان گردشگری سنگاپور، هتل ها برای دریافت نشان کیفیت تمیزی اس جی، باید یک مدیر را برای نظارت بر اجرای مسائل مربوط به نظافت و بهداشت و بعلاوه اطمینان از رعایت توصیه های بهداشتی و مسافرتی، دستورالعمل ها و دستورات دولت درباره بیماری کووید 19، منصوب نمایند.

سنگاپور تا به امروز به چند کسب و کار، از جمله هتل پنج ستاره گرند حیات سنگاپور (Grand Hyatt سنگاپور) این نشان را اعطا نموده است، هتلی که شیوع بیماری کرونا، اوایل بهار در آن رخ داده بود. دولت سنگاپور امیدوار است که در ماه های پیش رو بتواند بیش از 37 هزار کسب و کار، از مغازه های خرده فروشی تا رستوران ها و هتل ها را وارد این برنامه کند.

کشور مالزی در همسایگی سنگاپور نیز، نسخه خاص خود را از این برنامه اجرایی نموده است که به آن مالزی تمیز و ایمن می گویند. در این طرح، مقامات مربوطه می توانند اعلام نمایند که کدام هتل ها برای اقامت، ایمن و قابل اعتماد هستند.

درایران نیز، بازگشایی مجدد هتل ها، تحت نظارت دقیق و مستمر وزارت بهداشت و طی پروتکل های تخصصی انجام شده است. این اقدامات علاوه بر ضدعفونی مکرر و کامل محیط های مختلف هتل از جمله تمامی اتاق ها، شامل قوانین نظارتی مانند غربال گری دقیق مهمانان و کارکنان هتل، کنترل بهداشت مواد غذایی و آشپزخانه، ضدعفونی مستمر ساختمان هتل و کلیه تجهیزات و غیره می شود.

اگر هتل ها بتوانند این پیغام را به مشتریان خود برسانند که در برنامه کنترل مسائل مربوط به بهداشت و نظافت شرکت نموده اند و به وسیله مقامات آنالیز و تایید شده اند، ممکن است فکر حداقل بعضی از مهمان ها آسوده خاطر شود، همان افرادی که مشتاق به سفر کردن دوباره هستند، اما از تصور اقامت در هتل می ترسند و راجع به مسائل بهداشتی، نگرانی دارند.

طبق دفترچه راهنمای سازمان AHLA که در انتهای ماه آوریل چاپ شد، اقامت امن به معنای تغییر فرایند نرمال هتل، رفتارها و استانداردها برای اطمینان از سلامتی مهمانان هتل و کارمندان آن، تمیزی و قابل اعتماد بودن هتل ها است. هدف این راهنما این است که بخش عمده ای از هتل ها و دیگر مکان های اقامتی را با خود همراه کند تا در زمان برداشته شدن محدودیت ها در آینده، افراد بتوانند به اقامت در هتل یا دیگر مکان های اقامتی اعتماد نمایند.

این راهنما مبنی بر چهار اصل است؛ استاندارهای نظافتی بالاتر در سراسر هتل، استفاده از محصولات نظافتی وشوینده ای که مورد تایید سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) باشند، فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تماس های انسانی و گفتگوی موثر میان هتل و مهمان هایش درباره تمام این فرآیندها.

حال باید دید که چه زمانی دیگر کشورها تصمیم می گیرند که چنین اقداماتی را برای اطمینان بخشیدن به مسافران، انجام دهند و گواهینامه های تمیزی برای اماکن اقامتی صادر نمایند.

سوالات بنیادی ای در باب این مسئله وجود دارد که چگونه می توان به یک هتل، مدرک یا گواهینامه تمیزی داد و چه کسی باید مسئول این فرآیند باشد. آیا این موضوع به مقامات محلی و دولتی برمی شود یا آیا این مسئولیت به دوش مدیران هر شعبه هتل یا مسئول کل یک مجموعه هتل می افتد؟

دارون بیلتر (Darron Billeter)، دانشیار رشته بازاریابی در دانشکده مدیریت بازرگانی ماریوت در دانشگاه بریگام یونگ (Brigham Young) می گوید که کشورها و شرکت ها در آینده، این انگیزه مالی را دارند که به مشتریان خود نشان دهند بهداشت در آن ها رعایت می شود و اسکان در آن ها امن است و بعلاوه، آن ها مجهز به امکانات لازم برای ایمن نگه داشتن مسافران هستند. صنعت مهمانداری و دیگر کسب و کارهای مرتبط، قطعا این امر را برای متمایزکردن خود از رقبا جدی خواهد گرفت.

در حال حاضر، یک فهرست بازبینی یا چک فهرست برای اطمینان از تمیزی و ایمنی در قالب برنامه الماس (Diamond) انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. این برنامه شامل استانداردهایی برای هتل ها و رستوران ها است که در صورت دارا بودن، به آن ها نشان الماس داده می شود.

املاک هتل ها به صورت جداگانه، هر سال مورد بازرسی قرار می گیرند و معیارهای بازرسی، شامل پاکیزگی فضاهای عمومی و اتاق های مهمان است. البته، مهمان ها نمی توانند مرحله به مرحله این چک فهرست را آشکارا ببینند.

اگرچه امروز، چارچوبی برای اطمینان از استانداردهای تمیزی وجود دارد، اما این مسئله از دید مشتریان مخفی مانده است. به نظر می رسد که این مسئله در دنیای پس از کرونا تغییر خواهد نمود و برای احترام به مشتریان، موارد مجزا در چک فهرست باید در حین اقامت مهمانان در هتل به آن ها نشان داده شود و درباره آن ها گفت وگو شود.

بیلتر شرح می دهد:

شرکت ها باید در تبلیغات خود، درباره تغییراتی که بر فرایند خرید تاثیرگذار است با مشتریان ارتباط برقرار نمایند و این تغییرات را به اطلاع آن ها برسانند. آن ها باید روی این تبلیغات سرمایه گذاری نمایند و درباره محصول خود با مشتری صادق باشند. شرکت ها باید فرایند خود را تغییر دهند تا واقعا بتوانند تمیزی را در خدمات خود به مشتریان ارائه نمایند و درغیر این صورت، گواهی نامه تمیزی آن ها دیگر اعتبار نخواهد داشت.

واضح است که هر زمانی که هتل ها به یک جمع بندی نهایی درباره استاندارهای تازه موثر و معتبر برسند، باید آن ها را به مهمان ها اطلاع بدهند.

هتل ها چگونه تغییر خواهند کرد؟

خب، زمانی که مجوز فعالیت دوباره هتل ها صادر شود، چه چیزی قرار است برای جذب مهمان ها در این اماکن تغییر کند؟ از آنجا که سفر در دنیای فعلی وجود ندارد، این مسئله کماکان معین نیست.

ورود بر اساس اصول بهداشتی

مقابله یک هتل با پخش شدن میکروب ها، قبل از رسیدن مهمان ها به هتل شروع می شود. در هتل های سطح پایین یا میانه، این مسئله ممکن است به معنای نصب درهای ورود و خروج اتوماتیک باشد و در هتل های مجلل تر، به معنای حضور پیشخدمت هایی ملبس به تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE)، برای باز و بسته کردن درها. هتل ها ممکن است مجبور شوند دمای بدن مهمان ها و بازتماشامایندگان را در بدو ورود به هتل، مقدار گیری نمایند.

کارمندان پذیرش ممکن است مجبور به پوشیدن ماسک صورت و دستکش باشند تا فرایند ورود و خروج مشتریان و بعلاوه رسیدگی به درخواست مهمانان را در فضایی ایمن فراهم نمایند و با این کار به بقیه نشان دهند که هتل به امنیت کارمندان و مهمان هایش، به صورت جدی اهمیت می دهد.

کاملا احتمال دارد که حداقل شاهد یک دودلی یا تعلل در مهمان ها برای دادن کارت اعتباری یا شناسایی به پذیرش باشیم و پرداخت ها ممکن است به گزینه پرداخت آنلاین با کارتی که مهمان ها هتل خود را رزرو نموده اند، محدود شود تا دیگر لازم نباشد که کارتی بین پذیرش و مهمانان ردوبدل شود.

هتل ها احتمالا به ایستگاه های ضدعفونی نماینده دست بدون احتیاج به تماس در لابی و دیگر بخش های عمومی هتل، مجهز خواهند شد و در بیرون آسانسورها، دستمال کاغذی های ضدعفونی نماینده در اختیار مهمان ها قرار خواهد گرفت تا آن ها بتوانند دکمه ها را ضدعفونی نمایند.

شاید حتی مجبور شویم به عصر گذشته برگردیم، زمانی که در هتل های مجلل، کارمندی برای جابه جا کردن مهمان ها در آسانسور مستقر می شد، البته فرق امروز با زمان گذشته این است که این کارمند باید مجهز به ماسک و دستکش نیز باشد.

اپلیکیشن هایی برای ورود و خروج بدون تماس

هتل ها به احتمال زیاد از ابتکارعمل های بدون تماس، مانند چک این با موبایل و کلیدهای دیجیتال رونمایی خواهند کرد. اپلیکیشن های چک این و کلیدهای در دیجیتال به تدریج در چند سال گذشته در بعضی هتل ها مد شده بودند؛ اما سرعت استفاده از این تکنولوژی باید در هتل ها زیاد شود تا مهمان ها بتوانند در فضاهای عمومی، راحت تر درها را باز نمایند و فرایند چک این و چک اوت (ورود و خروج) را به صورت دیجیتالی انجام دهند.

تکنولوژی غربالگری سلامت و ابزار نظافت

مهمان ها تنها به یک اتاق تمیز برای خوابیدن احتیاج ندارند، آن ها باید بتوانند از تمیزی واقعی آن اتاق، اطمینان حاصل نمایند. بحث های متعددی درباره خدمات نظافت روزانه اتاق ها در هتل ها وجود دارد؛ مثال هایی از از تغییرات عمده احتمالی عبارت هستند از افزودن فناوری های تازه در اتاق ها مانند لامپ های فرابنفش برای تشخیص میکروب و تماشا رد تماس مهمان های قبلی با سطوح.

تا به امروز حداقل یک هتل به فناوری های تازه، مجهز شده است. وستین هاستون مدیکال سنتر (The Westin Houston Medical Center) در آمریکا اولین هتلی است که مجهز به روبات های از بین برنده میکروب ها است که با استفاده از لامپ های فرابنفش، مکان هایی که آلوده هستند را شناسایی نموده و آن ها را ضدعفونی می نمایند.

البته باید بدانید که سال ها است استفاده از ژنراتورهای اوزون، برای از بین بردن بو و بعلاوه کشتن میکروارگانیسم ها در اتاق های بسیاری از هتل ها، باب شده است و ممکن است این تکنولوژی در چک فهرست تازه تمیزی اتاق در دنیای پس از کرونا، استفاده شود.

حتی ممکن است شاهد استفاده ار تکنولوژی ای سی تی کلین کوت (ACT CleanCoat) باشیم که در حال حاضر در هتل های دانمارک استفاده می شود. با این فناوری، سطوح مختلف مجهز به روکشی هوشمند می شوند که به صورت اتوماتیک، میکروب هایی چون باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و دیگر ترکیبات شیمیایی را از بین می برد و ضدعفونی می نماید. این روکش، شفاف و بدون بو است و می توان از آن برای تمام سطوح مانند سرویس بهداشتی و غیره استفاده کرد. این روکش، پس از قرار گرفتن در معرض نور، یک واکنش فوتوکاتافهرستی را شروع می نماید که میکروب ها را تجزیه و هوا را تصفیه می نماید.

تتازهنظر درباره امکانات داخل اتاق

در دنیای پس از کرونا به احتمال زیاد شاهد بازگشت استفاده از لوازم بهداشتی یکبار مصرف به جای ظرف های چندمنظوره خواهیم بود تا شیوع ویروس و باکتری به وسیله تماس میان مهمان ها به حداقل برسد. در سال های اخیر، گروه های هتلداری بزرگ و مشهوری چون حیات (Hyatt)، آی اچ جی (IHG) و ماریوت تصمیم گرفته بودند که استفاده از ظرف های پلاستیکی یکبار مصرف را در تمام شعبه هایشان به حداقل ممکن برسانند. اما با تمرکز این روزها بر کاهش شیوع بیماری، ممکن است که لوازم بهداشتی یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی دوباره به عصر مدرن هتلداری بازگردند.

در اتاق مهمان ها، اولویت با تمیزی خواهد بود. در دنیای پس از کووید 19، به احتمال زیاد شاهد کاهش استفاده از کوسن های تزئینی، روتختی ها، خوراکی های داخلی یخچال و حتی محصولات کاغذی مانند مجله و بروشورها خواهیم بود.

بسیاری از هتل های زنجیره ای بین المللی از نزدیک، شرایط را رصد نموده اند و در پی نوآوری هایی برای مقابله با شیوع ویروس در هتل های خود هستند. بعضی از آن ها پیروز شده اند که تا به امروز، اقدامات موثری انجام دهند. به طور مثال، هتلآی اچ جی (IHG) در بخش شرحات مربوط به بیماری کووید 19 خود به این مسئله اشاره می نماید که تعداد دفعات تمیزکاری فضاهای عمومی هتل، از جمله لابی ها، آسانسورها، دستگیره های در و سرویس بهداشتی های عمومی و سطوحی که در اتاق های مهمان ها در معرض تماس زیاد هستند، بیشتر شده است.

طبق گفته های سخنگوی مجموعه حیات، این گروه هتلداری با مشورت متخصصان، تصمیم گرفته است که فرایند ضدعفونی کردن و تمیزکاری را در مجموعه خود تقویت نموده و بعلاوه با استفاده از فناوری و تجهیزات تازه از مهمان ها و کارمندان خود در برابر شیوع ویروس، محافظت کند.

وی تاکید نمود که تمام شعبه های هتل زنجیره ای حیات، تعداد دفعات تمیزکاری و ضدعفونی سطوحی که در معرض تماس زیاد هستند و بعلاوه مکان هایی مانند لابی ها، اتاق های مهمان، رستوران ها، اتاق های جلسه و فضاهای رویدادها، منطقه ها تفریحی، اتاق های استراحت عمومی، مراکز ورزشی، دکمه های آسانسورها، تمام محوطه های مربوط به کارمندان و غیره را زیاد نموده است تا هرگونه ویروس و باکتری از جمله کرونا، از بین بفرایند.

توصیه ها بعلاوه شامل نصب ایستگاه های ضدعفونی کردن دست ها در سراسر فضاهای عمومی هتل و ورودی ها و بعلاوه علامت گذاری به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی هتل می شود.

اگر هتل ها بتوانند به مشتریان خود نشان دهند که مقابله با میکروب ها را جدی می گیرند، ممکن است بتوانند کمی خیال مسافران را راحت نمایند. آن ها شاید مجبور باشند کنترل تلویزیون های داخل اتاق ها را داخل پلاستیک بگذارند و به صورت روزانه آن ها را تعویض نمایند.

تغییرات در غذاخوری ها

همان طور که بالاتر اشاره شد، ممکن است شاهد فرایند تازه در لابی هتل ها، دیگر اماکن عمومی و اتاق مهمان ها باشیم. رستوران ها در شهرهای بزرگی چون نیویورک و لس آنجلس، گواهینامه و سطح بهداشت خود که به وسیله بازرسی های وزارت بهداشت ارزیابی شده است را به نمایش می گذارند. به احتمال زیاد، هتل ها نیز در دنیای پس از کرونا مجبور می شوند که سطح بهداشت خود بر اساس ارزیابی های بازرس را به مهمان هایشان نشان دهند تا مهمانان بتوانند به هتل اعتماد نمایند.

به احتمال زیاد برای مدتی شاهد فاصله گذاری اجتماعی در رستوران ها و کافه های هتل ها خواهیم بود و مهمان ها بیشتر به خدمات غذا در اتاق، راغب خواهند بود. البته، کارمندان هتل که غذا را برای مهمان ها به اتاق هایشان می برند، باید به آن ها نشان دهند که از پروتوکل های سختگیرانه ای پیروی می نمایند تا تعامل برای سلامت دو طرف به حداقل ممکن برسد.

انتظار می رود که تحویل مواد غذایی با بسته بندی پلاستیکی رایج شود و شاید حتی شاهد تغییراتی در فضای داخل اتاق ها باشیم تا مسئله ای برای غذاخوردن در اتاق ها وجود نداشته باشد.

در هتل هایی که امکان سفارش خدمات در اتاق وجود ندارد، به احتمال زیاد برای چند ماه، غرفه های محبوبی که در لابی به مهمانان، سیب یا کلوچه می دادند، بسته خواهند شد. متاسفانه افرادی که عاشق رستوران های بوفه بوده اند نیز باید بدانند که تا آینده نزدیک، این سرویس در دسترس نخواهد بود. هتل ها قطعا ریسک یک شیوع تازه در آشپزخانه های باز و بوفه را به جان نخواهند خرید.

تغییرات دیگر در فضاهای عمومی هتل

استخرها، باشگاه ها و اسپاهای هتل از دیگر نقاط پر رفت و آمد به شمار می آیند و احتیاج به تغییر در دنیای پس از کرونا در آن ها به شدت احساس می شود. در باشگاه، شما نگران استفاده از تجهیزات خواهید بود. برای همین قطعا از تماشا افرادی با ماسک صورت در مراکز تناسب اندام شگفت زده نخواهید شد، افرادی که آنجا هستند تا از تمیزی و ضدعفونی کردن تجهیزات ورزشی اطمینان حاصل نمایند. به احتمال زیاد در فضاهای ورزشی شاهد کاهش یا حذف امکاناتی چون هدفون ها و سرو میوه نیز خواهیم بود.

در اسپا، کارمندان مجهز به تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) خواهند بود و به احتمال زیاد، فهرست خدمات ماساژ و غیره در آن ها حذف خواهد شد تا از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید و تماس به حداقل برسد.

در نهایت در استخرها و سواحل، شاهد برقراری فاصله گذاری اجتماعی خواهیم بود. جایگاه های مخصوص آفتاب گرفتن یا نیمکت های کنار ساحل با فاصله بیشتری از هم قرار خواهند گرفت و خدمات در استخرها و سواحل با تغییرات بسیاری روبه رو خواهند بود. به طور مثال، تمام کارمندان مجهز به ماسک صورت و دستکش خواهند بود و کمتر به جایگاه ها و لیوان های آب و دیگر نوشیدنی ها دست خواهند زد.

آیا هتل ها برای دنیای پس از کرونا آماده هستند؟

گروه های هتلداری بزرگ به خوبی مطلع هستند که برای حفاظت از مهمان هایشان و جلوگیری از شیوع بیماری، احتیاج به اقدامات جدی دارند و بعلاوه باید نظر و اعتماد مشتریان را به خود جلب نمایند.

در ادامه به اقدامات و برنامه های بعضی از گروه های هتلداری مطرح در سطح بین المللی اشاره خواهیم کرد.

ماریوت

ماریوت، بزرگ ترین برند هتل در دنیا، اولین گروهی بود که برنامه نظافت و ضدعفونی کردن املاک خود را برای عموم منتشر کرد. در این برنامه به شورای نظافت دنیای ماریوت و بعلاوه استراتژی های تازه آن ها برای فراهم کردن فضایی امن برای کارمندان و مهمان ها اشاره می شود.

املاک این گروه هتلداری، از فناوری هایی چون اسپری های الکترواستاتیک برای ضدعفونی کردن اتاق ها و فضاهای مشترک استفاده خواهند کرد و قوانین فاصله گذاری اجتماعی در لابی ها، باشگاه، استخر و دیگر فضاهای عمومی اجرا خواهد شد. به علاوه، بر تهیه غذا نظارت بیشتری خواهد شد و این گروه از یک اپلیکیشن موبایل برای کاهش تماس میان کارمندان و مهمانان، استفاده خواهد نمود.

هیلتون

کمی پس از انتشار برنامه ایمنی گروه ماریوت، هیلتون نسخه مختص به خود را به عموم معرفی کرد. در این برنامه، گروه هتلداری هیلتون بر بسیاری از جنبه های طرح ماریوت تمرکز نموده است که در میان آن ها می توان به فاصله گذاری اجتماعی، تقویت سیستم نظافت و ضدعفونی کردن اتاق ها، لابی ها و دیگر فضاهای عمومی، اپلیکیشن موبایل و عملکرد صحیح آن اشاره نمود.

یکی از جنبه های مهم و قابل توجه طرح هیلتون، استفاده از علامت مهر و موم اتا ق مهمان ها است. به این ترتیب، فردی که وارد اتاق می شود می داند که از زمانی که این مکان نظافت شده، کسی وارد آن نشده است.

حیات

حیات، سومین گروه هتلداری بود که برنامه خود برای تقویت سیستم نظافت در شعبه هایش را منتشر کرد و یکی از عناصر بنیادی استراتژی آن، کسب نشان اعتبار شورای مشورتی بایوریسک دنیای (Global Biorisk Advisory Council) در بیش از 900 شعبه در سراسر دنیا است.

حیات مانند دیگر پیشگامان این برنامه در پی اجرای استاندارهای تازه نظافت در اتاق ها، فضاهای عمومی و دیگر نقاط پرخطر و بعلاوه تقویت استانداردهای مربوط به تهیه غذا، فاصله گذاری اجتماعی و موارد دیگر است.

کلام آخر

در این روزها که دنیا در پی ترسیم تصویری از دنیای پس از کرونا است، هتل ها گردهم آمده اند تا اقدامات موثری برای تقویت ایمنی املاکشان، انجام دهند و درباره روش های تازهشان به صورت واضح با مهمان هایشان گفت وگو نمایند. کاملا واضح است که چگونگی برقراری ارتباط یک هتل با مشتریان و نشان دادن استانداردهای تازه به آن ها، کلید اصلی جذب مشتریان خواهد بود.

در واقع ، ما هنوز دقیقا نمی دانیم آینده اقامت در هتل ها به چه صورت خواهد بود، اما می توانیم به مثال های سایر کشورها نگاهی بیندازیم. به نظر می رسد که در عصر پس از کرونا، تعریف یک سفر تجملی، دیگر ویلاهای روی آب یا خدمتکارهای اختصاصی نیستند، بلکه این اطمینان از تمیزی و ایمنی است که برای همه اهمیت دارد.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 106447

به "در دنیای پس از کرونا، هتل ها چگونه اعتماد گردشگران را جلب خواهند کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دنیای پس از کرونا، هتل ها چگونه اعتماد گردشگران را جلب خواهند کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید