راز افرادی که در شرایط سخت زندگی هم خوشحالند چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، چطور می توان در روبرو شدن با مسائل زندگی منعطف بود؟ اتفاق های بد هم در زندگی شخصی رخ می دهند و هم در زندگی حرفه ای. رابطه ها به هم می خورند، افراد مهم زندگی مریض می شوند یا می میرند، ترفیع ها به همکاران دیگر داده می شوند، مشتریان ناپدید می شوند، شرکت ها تعدیل نیرو می نمایند و غیره. در واکنش به این اتفاقات بعضی افراد از هم می پاشند و کنترل خود را از دست می دهند، درحالی که برخی دیگر راهی برای کنار آمدن با مسائل زندگی و حرکت به جلو پیدا می نمایند. قطعا راه هایی وجود دارد!

راز افرادی که در شرایط سخت زندگی هم خوشحالند چیست؟

اول، باید این را تعیین کنیم که منعطف بودن به معنی نادیده دریافت احساسات منفی که در مواقع سخت به سراغمان می آید، نیست. از دست دادن چیزی یا شخصی چه در زنگی خصوصی و چه در زندگی حرفه ای، باعث احساس غم و ناامیدی می گردد. این که ما برای از دست دادن چیزی غصه بخوریم طبیعی است و باید به خودتان کمی زمان و فضا بدهید تا این غم را پشت سر بگذارید. نکته اینجاست که نباید قبل از این که بپذیرید چه اتفاقی برای شما افتاده است، از غمگین و عصبانی بودن خودتان احساس گناه کنید.

دوم، به نظر می رسد افراد برای خوشحالی یک نقطه تعیینی دارند. بعد از یک اتفاق خوشایند یا ناخوشایند، هفته ها و ماه ها در مورد آن صحبت می کنید و دلتان می خواهد احساس خوشی که قبل از آن اتفاق تجربه کردید را دوباره تجربه کنید. این به این معنی نیست که آن اتفاق تاثیر درازمدتی بر روی خوشبختی شما ندارد، اما بهترین حدس برای میزان شاد بون شما چند ماه پس از این اتفاق بزرگ، درواقع میزان خوشبختی است که شما دقیقا قبل از این اتفاق تجربه می کردید.

سوم، زمان هایی وجود دارد که احساسات منفی بهترین راه برای گذراندن لحظه های بد است. به طور تعیین، استرس و اضطراب عکس العمل های طبیعی نسبت به شرایط مرتبطی هستند. اگر واقعا فاجعه ای رخ داده است و شما سعی می کنید از هرگونه آسیبی به خودتان جلوگیری کنید، اضطراب و استرس می تواند واکنش صحیحی باشد.

یکی از کارهایی که وقتی شما استرس دارید انجام می دهید، عمیق فکر کردن در مورد علت استرس و تنشی است که به شما وارد شده. عمیق اندیشیدن درواقع سیکلی از تکرار افکار و مجدد اندیشی است. اگر چاره ای وجود داشته باشد، خوب فکر کردن به آن می تواند به شما یاری کند تا نقشه ای طرح کنید و بتوانید شرایط را به دست بگیرید. شاید تجربه این میزان از استرس اصلا خوشایند نباشد اما می تواند کاربردی باشد.

به این طریق کارهای زیادی است که شما می توانید انجام دهید تا از عهده مسائل زندگی بربیایید.

درک کنید که چه چیزی را می توانید کنترل کنید و چه چیزی را نمی توانید

ابتدا باید برایتان شفاف گردد که چه عواملی تحت کنترل هستند. تحقیقات نشان داده است که در شرایط بد، وقتی افراد بر روی کارهایی که می توانند برای بهبود مسائل زندگی یا کاری انجام دهند تمرکز می نمایند انعطاف پذیری بیشتری دارند، در مقایسه با زمانی که همه تمرکز فکرشان بر این است که چطور تقدیر آن ها را در این بند انداخته است.

تمرکز برروی کارهایی که از دست تان برمی آید باعث می گردد شرایط برای شما بهتر گردد. همین که آغاز به انجام این کارها می کنید، متوجه می شوید که احساس بهتری پیدا کردید و عملکرد مفیدتری دارید.

دور خودتان را با آدم ها شلوغ کنید، حتی اگر تمایلی به جمع ندارید

قدم بعدی این است که با مردم در ارتباط باشید. وقتی که غمگین و مضطرب هستید اغلب تمایلی به این که در جمع باشید ندارید؛ اما فواید زیادی در روابط اجتماعی وجود دارد. وقتی که شما در مورد این که چه چیزی شما را غمگین یا مضطرب نموده است صحبت می کنید، رفته رفته متوجه این می شوید که افراد دیگر هم تجربیات مشترکی دارند که با شما به اشتراک بگذارند. غم و ناراحتی باعث می گردد فکر کنید که شرایط شما خاص و منحصربه فرد است؛ به همین دلیل دانستن این که شما تنها کسی نیستید که این مسائل زندگی یا کاری را دارد، می تواند ارزشمند باشد. همچنین، روابط اجتماعی انگیزه بخش است و می تواند به شما یاری کند تا بر روی کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید.

به دنبال یک برد ساده باشید

وقتی که شما در یکی از ابعاد زندگی خود چیزی را از دست می دهید، این تجربه باعث می گردد که حواس شما بر روی تمام عناصر منفی زندگی تان متمرکز گردد و این زمان اصلا زمان خوبی برای شما نیست که بخواهید پروژه ای به بزرگی زندگی تان را بردارید! در عوض سعی کنید چیزی در زندگی کاری خود پیدا کنید که بتوانید سریع و کامل به انتها برسانید. با این کار به خودتان یادآوری می کنید که آن شکست قبلی به این معنی نیست که شما نفرین شده و ناتوان هستید.

تعبیر خوبی از رفتار دیگران داشته باشید

در نهایت، تعبیر خوبی از کارهای دیگران داشته باشید. وقتی که شما از موضوعی در کار خود عصبانی هستید، ناخودآگاه به دنبال این دلیل هستید که بدانید چرا افراد دیگر سر راه موفقیت شما قرار گرفته اند. این تعیینا زمانی رخ می دهد که شما به آن چه که می خواستید نرسیده باشید؛ آن وقت است که احساس می کنید اکثر کسانی که با آن ها کار می کنید علیه شما باهم همدست شده اند. این که یک نفر چیزی که شما می خواستید را به شما نداده است به این معنی نیست که همه قصد جان شما را دارند!

وقتی شما در مورد افراد دیگر منفی فکر می کنید، ممکن است آغاز به پیشگویی و قضاوت کنید. افکار منفی شما بر روی تعبیری که از کار افراد دیگر دارید تاثیر می گذارد و باعث عصبانیت و عدم اعتماد در شما می گردد. آن ها هم به زودی متوجه رفتار شما می شوند و با شما همانطور برخورد می نمایند. مشابه همین موضوع، وقتی که شما تعبیر مثبتی از کار دیگران داشته باشید، تعیینا ارتباط بهتری با دیگران برقرار خواهید کرد.

این استراتژی ها به شما یاری می نمایند که تاثیر اتفاقات بد در زندگی تان را به حداقل برسانید. همچنین به شما یاری می نمایند که احساس بهتری داشته باشید، چرا که هر موفقیتی که شما داشته باشید شما را به سوی آینده محکم تر هول می دهد.

بیشتر بخوانید: 9 روش طبیعی برای افزایش اندورفین؛ عامل شادی و رضایت

منبع: Fast Company

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2615

به "راز افرادی که در شرایط سخت زندگی هم خوشحالند چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز افرادی که در شرایط سخت زندگی هم خوشحالند چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید