سهم نمین از صنعت گردشگری استان اردبیل

به گزارش مهسان بلاگ، سیدعلی هاشمی- فعال اجتماعی استان:برابر اعلام متولیان گردشگری، در تعطیلات نیمه خرداد سال جاری کلیه اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری شهرستان های سرعین و مشگین شهر مملو از گردشگر شدند و ظرفیتی برای پذیرش مهمانان جدید وجود نداشت.

سهم نمین از صنعت گردشگری استان اردبیل

این توسعه گردشگری جای خوشحالی دارد و رونق کسب و کار این 2 شهرستان مایه خرسندی همه اهالی استان اردبیل است. اما آیا به واقع اندیشیده ایم که سهم شهرستان های دیگر مانند نمین از این خیل عظیم گردشگر داخلی و خارجی که به سمت استان اردبیل سرازیر شده اند، چقدر است؟جاذبه های نمین، به عنوان نگین سرسبز منطقه شمال غرب کشور، زبانزد خاص و عام است و به جرات می توان گفت طبیعت سحرانگیز و بهشتی این شهرستان یکی از زیباترین مناطق جنگلی و مرتعی ایران است.

مناطق جنگلی فندوقلوی آرپاتپه، جنگل های بکر و بی نظیر آبی بیگلو و آلادیزگه، سد زیبا و منحصر به فرد سوها، کوه های جنگلی سر به فلک کشیده و سحرانگیز حور و سقزچی، تالاب کم نظیر و زیبای پته خور، تله کابین حیران و ده ها مورد دیگر از جاذبه های منحصر به فرد گردشگری این شهرستان که می توانند سالانه صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی را در خود جای دهند و باعث ایجاد یک تحول بزرگ و رونق و شکوفایی مالی و ریشه کنی بیکاری جوانان این شهرستان شوند، با کم توجهی مقامات محلی و استانی به حال خود رها شده اند.

اهالی نمین هم انتظار دارند، با وجود این ظرفیت های گردشگری، جوانان شهرستان در فقر و بیکاری دست و پا نزنند و مجبور به مهاجرت نشوند. مسئولان به طور شفاف اعلام نمایند که سهم نمین از برنامه های توسعه ای استان اردبیل چقدر است؟مراتع بکر این شهرستان که در روزگارانی نه چندان دور محلی برای فراوری فراورده های دامی و لبنیاتی استان بودند، با هجوم شهرک های صنعتی و منطقه ویژه مالی که فقط نام نمین را یدک می کشند، به تاراج رفتند و دامداران این مناطق، در دورافتاده ترین نقاط ایران و حتی خارج کشور مشغول کارگری هستند.

آیا مقامات عالی استان و شخص استاندار برنامه ای برای ایجاد زیرساخت های لازم برای ماندگاری گردشگران در مناطق بکر و زیبای گردشگری این شهرستان دارند؟آیا مسئولان و مدیران دستگاه های دخیل در گردشگری، نمین و ویلکیج و عنبران را هم جزو محدوده استحفاظی استان اردبیل و اداره متبوع قلمداد می نمایند که با ایجاد زیرساخت های مناسب باعث درآمدزایی برای اهالی از ظرفیت های گردشگری شوند؟

در حال حاضر شهرستان نمین با دارا بودن چنین ظرفیت های بی نظیر گردشگری و مواهب بکر خدادادی حتی یک کمپ، هتل و یا مجموعه تفریحی و اقامتی در نقاط گردشگری خود مانند تفرجگاه فندوقلو ندارد.بعضی سوءمدیریت ها در زمینه صنعت گردشگری و احداث اماکن اقامتی و تفریحی در شهرستان نمین مشهود است و دورنمای روشنی نیز در این خصوص - حداقل در آینده نزدیک - وجود ندارد.

نمایندگان منتخب مردم نمین نیز باید حامی و حافظ منافع آنها باشند و در بزنگاه های تاریخی مانند الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری و زمانی که پای توسعه و پیشرفت آن در میان است، از چنین طرح هایی حمایت جانانه انجام دهند. همچنین انتظار است استاندار، همان گونه که مجدانه پیگیر اتمام طرح های عظیم پایاب سد خدآفرین پارس آباد و بیله سوار، نیروگاه های عظیم احداث شده در مشگین شهر و همچنین راه آهن اردبیل و پروژه عظیم گردشگری هیرلند و ده ها پروژه زیربنایی در اقصی نقاط استان هستند، عنایت ویژه ای نیز به شهرستان محروم نمین داشته باشند.منطقه نمین، ویلکیج و عنبران ظرفیت تبدیل شدن به بزرگ ترین قطب گردشگری شمال غرب کشور را در زمینه اکوتوریسم دارد و این امر جز با فراهم کردن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق گردشگری این شهرستان و ایجاد بستر و امکانات زیربنایی لازم در گردشگری میسر نمی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10499

به "سهم نمین از صنعت گردشگری استان اردبیل" امتیاز دهید

2 کاربر به "سهم نمین از صنعت گردشگری استان اردبیل" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم نمین از صنعت گردشگری استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید