قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور احتیاج به حمایت دارد

به گزارش مهسان بلاگ، پیشکسوت دانشگاه خوارزمی گفت: باید از دانشگاه خوارزمی باید به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی حمایت گردد.

قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور احتیاج به حمایت دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مراسم جشن یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، صبح امروز در تالار ابوریحان دانشگاه خورازمی برگزار گردید. قاسمی پیشکسوت دانشگاه و استاد ریاضی و کامپیوتر در این مراسم گفت: همه جا ما می گوییم مراسم صد سالگی دانشگاه اما حیف است به این موضوع اشاره نکنیم، که کشور ما قرن ها پرچمدار تمدن اسلامی در تمامی زمینه های مالی، علمی، بهداشتی، سیاسی بوده است و بزرگانی مانند خورازمی، ابوعلی سینا، خواجه نصیر الدین طوسی در حوزه های علمیه درس خوانده اند.

وی ادامه داد: حدود 60 سال طول کشید ما دارالمعلمین عالی و مرکزی را تاسیس کردیم، از تجمیع دانشسرای عالی و چند موسسه آموزش عالی، دانشگاه تهران ایجاد شد.

این استاد پیشکسوت گفت: حیف است که این دانشگاه با تاریخچه ای که دارد مورد حمایت دولت و دولتمردان قرار نگیرد ما از آموزش عالی کشور حمایت کردیم و بسیاری از بزرگان از این دانشگاه فارغ التحصیل شدیم، من خواهش میکنم از پردیس تهران دانشگاه خورازمی ما حمایت گردد.

وی گفت: باید از دانشگاه خوارزمی باید به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی حمایت گردد. متاسفانه برای دانشگاه ما بودجه کافی در نظر گرفته نشده است، همواره ما مظلوم واقع شده ایم و آنطور که باید و شاید از ما حمایت نشده است.

قاسمی گفت: نقش ما از ابتدای تاسیس دانشگاه تا کنون تربیت معلم بوده است، زیرا مدارس رو به رشد بود و معلم کافی نداشتیم. دانشگاه فرهنگیان نه نظر کیفی و نه کمی توان تربیت معلم را ندارد اما کل دانشگاه های کشور با پتانسیل عظیم کشور می توانند دبیرهای مورد احتیاج آموزش و پرورش را تربیت نمایند.

وی تاکید نمود: مسئله شغل یابی برای فارغ التحصیلان بسیار مهم است و باید به آن توجه گردد.

همچنین شکوه نوابی نژاد از پیشکسوتان دانشگاه خوارزمی در مراسم یکصدمین سال این دانشگاه گفت:من افتخار دارم در تاریخچه صد ساله دانشگاه خوارزمی نزدیک به نیم قرن به عنوان مدرس نفس کشیدم. این دانشگاه از سال1346فعالیت خود را با تعداد دانشجویان قابل توجهی شروع کرد که اکنون دانش آموختگان آن زمان فرهیختگان امروز جامعه هستند. وی افزود: در دانشگاه خوارزمی رشته مشاوره را پایه گذاری کرد در واقع بزرگترین کار در این دانشگاه این بود که تفاوت مشاوره حرفه ای را با مشاوره املاک تبیین کرد. نوابی نژاد اضافه کرد: رشته مشاوره تنها رشته ای نیست که در این دانشگاه پایه گذاری شد بلکه بسیاری از رشته ها در این دانشگاه به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی پرداخته شد.

همچنین مقصود فراستخواه استاد پیشکسوت دانشگاه خوارزمی در مراسم جشن یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی که در این دانشگاه در حال برگزاری است گفت: ملت هایی توانستند رو به آینده ای مطلوب بروند که حسب از تبار و تاریخ خویش داشتند.

وی ادامه داد: اگر صد سال پیش این دانشگاه افتتاح شد برای انتقال حس تاریخ بود و بدون تاریخ نمی توان توسعه پایدار داشت.

فراستخواه با بیان اینکه سرمایه آموزشی خوبی داریم اظهار کرد: این سرمایه اهمیت بسیاری دارد و نهادهای آموزشی می توانند علم را گسترش دهند و امروز برای یک نهاد آموزشی قدیمی کنار هم جمع شده ایم.

استاد پیشکسوت دانشگاه خوارزمی با اشاره به پروژه های علمی گفت: پشت تمام پروژه های علمی جنبش آموزشی بود؛ اگر جنبش مشروطه و نوسازی ایران اتفاق افتادند پشت آنها مدارس و دانشگاه ها بودند. وی درباره تمایز دارالمعلمین با دیگر مراکز علمی بیان نمود: تنها یک نهاد آموزشی در قانون معارف به شکل قانونی بودم و آمد و همین دارالمعلمین هسته اولیه دانشگاه تهران را فراهم آورد. فراستخواه ادامه داد: نخستین پایه گزاران این دانشگاه استادان استادان ایران شدند؛ کسانی مانند ذوالفنون و دکتر حسابی پیشکسوتان این دانشگاه بودند. استاد پیشکسوت دانشگاه خوارزمی با اشاره به ویژگی دارالمعلمین گفت: از همان ابتدا آموزش این دانشگاه هدفمند بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5962

به "قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور احتیاج به حمایت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور احتیاج به حمایت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید