نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی و فعالان حوزه گردشگری استان برگزار گردید

به گزارش مهسان بلاگ، نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با دفاتر خدمات مسافرتی، سازمان های مردم نهاد و راهنمایان گردشگری برگزار گردید.

نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی و فعالان حوزه گردشگری استان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 10 مهر ماه 97 در این نشست گفت: شرایط اقتصادی امروز که امکان سفرهای خارجی برای بسیاری از هموطنانمان محدود گردیده را می توان دوره بازگشت نامید یعنی دوره ای که گردشگران نگاه و توجه شان به گردشگری داخلی معطوف می شود. این مهم می تواند نقطه عطفی در صنعت گردشگری ایران باشد چراکه گردشگر آماده پذیرش سیاست گذاری های صحیح گردشگری داخلی است. در این زمان دو نکته قابل اهمیت است ابتدا سیاست گذاری دولت و حاکمیت و سپس پویایی دست اندرکاران بخش خصوصی.

حسینی اضافه کرد: دولت به عنوان سیاست گذار کلان میبایست شرایطی را فراهم کند که این فرصت از دست نرود اما مهمترین اقدام در شرایط فعلی، پویایی فعالان حوزه گردشگری است. اگر دفاتر خدمات مسافرتی، سازمان های مردم نهاد، خدمات رسانان تاسیسات گردشگری و اقامتی و در نهایت راهنمایان گردشگری به یک وحدت رویه فکری و اجرایی برسند قطعا می توان از مقطع زمانی فعلی بهره برد. از همین رو اداره کل میراث فرهنگی استان از تشکیل شبکه مردم نهاد گردشگری حمایت کرد تا شاید بتوان یکی از اساس حرکت این مسیر را پایدار کند.

او در ادامه این نشست اضافه کرد: رویکرد جدید دنیا، گردشگری دیجیتال است تا سهولت دسترسی به هر گونه خدمات برای گردشگران تسریع و تسهیل شود. وقتی احتیاج دنیا امروز چنین مقوله ای را طلب می نماید، حرکت آهسته در این مسیر اشتباهی مهلک است چون تجربه ثابت نموده در این صنعت، به روز بودن ، نو آوردی و خدمات جدید است که پولساز است.

حسینی در خاتمه گفت: گرچه دولت سیاست گذار کلان است اما این بدان معنا نیست که فعالان بخش خصوص تنها اجرا نماینده هستند. سازمان های مردم نهاد و راهنمایان گردشگری باید مغز متفکر سیال در حوزه گردشگری باشند و از زاویه ای دیگر برای رونق این صنعت کوشش نمایند.

در ادامه جلسه حاضران با بیان دیدگاه ها، نقدها و برنامه های خود به هم اندیشی در این خصوص پرداختند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1915

به "نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی و فعالان حوزه گردشگری استان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی و فعالان حوزه گردشگری استان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید