ورود علوم فضایی به کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از ورود علوم فضایی به کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم اطلاع داد.

ورود علوم فضایی به کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم

به گزارش خبرنگاران، فاطمه مهاجرانی با اشاره به تفاهم نامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با سازمان فضایی ایران گفت: یکی از ویژگی های سازمان هایی که می توانند خودشان را سازمان های مترقی معرفی نمایند، میزان تعاملی است که با شرکا یا سازمان های بیرونی دارند، در همین راستا مرکز ما بر اساس دستور وزیر مبنی بر یاری به مدارس تیزهوشان آغاز به رایزنی با سازمانه های مختلف از جمله سازمان فضایی ایران کرد. وی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای آشنا شدن دانش آموزان با تکنولوژی های فضایی و ترغیب بیشتر آنها برای تحصیل در این گونه رشته ها است. به طور حتم یکی از موضوعات پررنگ در این زمینه عینی بودن آن است. دیدن اثرات بزرگ و عینی بودن آنها سبب می گردد که انسان ها به کوچک بودن خودشان بیشتر فکر نمایند و این از کارکردهای معرفتی علوم فضایی است. رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به نحوه همکاری با سازمان فضایی ایران و ورود این سازمان به سیستم آموزشی اشاره نمود و گفت: در این حوزه برگزاری المپیاد، جشنواره ها، رویدادها و نیز فراوری کتب تکمیلی را خواهیم داشت که به دانش آموزان یاری می نماید تا توانایی های علمی و معرفتی شان بیشتر گردد و از این رو این تفاهم نامه اخذ گردیده است. مهاجرانی توضیح داد: آشنایی و آگاهی در این حوزه به صورت فوق برنامه وارد بحث آموزش می گردد، مضاف بر آن زمانی که ما بتوانیم کتب تکمیلی را با یاری سازمان فضایی فراوری کنیم در کتب درسی هم وارد خواهد شد. وی افزود: این اقدام در مقاطع متوسطه اول و دوم صورت خواهد گرفت و امیدواریم اولین رویداد مشترکمان را در هفته فضا با یاری دوستانمان در سازمان فضایی برگزار کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فضایی ایران، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در انتها با اشاره به استقبال سازمان فضایی ایران برای ورود به بحث آموزشی دانش آموزان اظهار کرد: آنها واکنش بسیار مثبت و خوبی داشتند و حیف است که آموزش و پرورش از ظرفیت های این چنینی کم استفاده کند، این سازمان بسیار با ما همراه بوده و حتی مشتاق تر از ما جلو آمد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1840

به "ورود علوم فضایی به کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود علوم فضایی به کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید