پهپادهایی که سایه بان می سازند

به گزارش مهسان بلاگ، مهندسان دانشگاه اشتوتگارت پهپادهایی ساخته اند که می توانند با پیوند دادن سازه های آماده، ساختارهای معماری مختلفی بسازند و در فضاهای باز، سایه بان درست نمایند.

پهپادهایی که سایه بان می سازند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، یک سیستم جدید از محققان دانشگاه اشتوتگارت نشان می دهد که چگونه پهپادها می توانند به شکل جدیدی از معماری هوشمند تبدیل شوند. این پهپادها می توانند سایه بانی قابل تغییر اما یکپارچه را تشکیل دهند که پیکربندی آن با حرکت خورشید تغییر کند.

قابلیت های منحصر به فرد پهپادها می تواند در بسیاری از کارها از جمله ساخت و ساز استفاده گردد. آنها در حال حاضر با تجهیز به دوربین ها و حسگرها به ساخت و نگهداری پل ها و خطوط لوله یاری می نمایند.

مزیت وسایل پروازی در دنیا ساخت و ساز، این است که آنها بر خلاف یک جرثقیل می توانند به هر نقطه ای از فضا بروند. این کار آنها را قادر به ساخت ساختارهای کششی و یکپارچه منحصر به فرد مانند پل های کابلی و طنابی مناسب برای پیاده روی می نماید که تنها با الگوریتم های پروازی راهنمایی می شوند.

ایده این است که جایگزین کردن تکنیک های ساخت و ساز سنتی و سپردن آنها به دست پهپادها می تواند شکل کاملا جدیدی از معماری را به وجود آورد که مناظر شهری را به گونه ای که نمی توانیم آن را تصور کنیم، تغییر دهند. چیزی که ما را به این پروژه جدید از دانشگاه اشتوتگارت می رساند.

پروژه Macro Materials Physical Dubbed، یک سیستم اولیه توسعه یافته توسط یک تیم از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اشتوتگارت به عنوان پروژه خاتمه نامه برای نوع جدیدی از معماری قابل تنظیم است که به دنیا اطراف واکنش نشان می دهد.

این سیستم معماری از قطعات سازه قابل تغییر و تنظیم که قاب های سبک وزن کربنی هستند، حسگرها، ماژول های ارتباطی و مجموعه ای از آهن رباها در لبه این قاب ها تشکیل گردیده است که به هم متصل می شوند.

این پنل های هوشمند با پهپادهای خودران مجهز به گیره توسط یک شبکه ارتباطی، ارتباط برقرار می نمایند و پهپادها را قادر می سازد تا آنها را متناسب با زاویه تابش خورشید به هم متصل کند. بنابراین یک الگوریتم می تواند پهپادها را به پاسخگویی به تغییر جهت تابش خورشید و تنظیم مجدد پنل ها برای حفظ سایه در طول روز قادر کند.

همچنین یک الگوریتم دیگر می تواند افراد جدید را که نزدیک سایه بان می شوند زیر سایه خود بیاورد یا آنها را حذف کند.

در وضعیت فعلی، سیستم از نظر کاربرد عملی بسیار محدود است. به طور کلی، پهپادهای خودران از لحاظ قانونی نمی توانند در فضاهای عمومی به پرواز در بیایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1326

به "پهپادهایی که سایه بان می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادهایی که سایه بان می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید