کرمانشاه دوازدهمین استان پیر کشور است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 8.5 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

کرمانشاه دوازدهمین استان پیر کشور است

نیلوفر اختیاری به مناسبت روز جهانی سالمندان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به وجود 165 هزار و 315 سالمند در استان، گفت: کرمانشاه با این تعداد سالمند هم اکنون دوازدهمین استان پیر کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود مراکز خدماتی روزانه و شبانه ویژه سالمندان در استان، گفت: در حال حاضر هفت مرکز خدمات روزانه سالمندان در استان فعال است که از این تعداد پنج مرکز در شهرستان کرمانشاه، یک مرکز در شهرستان اسلام آبادغرب و یک مرکز نیز در شهرستان سرپل ذهاب فعالیت دارند.

این مسئول توانپزشکی (کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی)، توانبخشی، مددکاری، پرستاری، پزشکی، آموزشی، ورزشی، روانشناسی و اوقات فراغت همراه با نشاط را از جمله خدمات ارائه شده در مراکز روزانه سالمندان بیان کرد.

وی افزود: علاوه بر این مراکز، پنج مرکز مراقبتی شبانه روزی سالمندان بهزیستی نیز در استان فعال است.

اختیاری یادآور شد: علاوه بر مراکز روزانه و شبانه، دو مرکز ویزیت در منزل ویژه سالمندان نیز در کرمانشاه وجود دارد که در صورت نیاز تیمی متخصص متشکل از پزشک، پرستار، فیزیوتراپ و روانشناس را برای معاینه و ارائه خدمات، به منازل سالمندان اعزام می کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از پیگیری راه اندازی شورای سالمندان استان خبر داد و افزود: هم اکنون شورای سالمندان در تمامی شهرستانها راه اندازی شده و می طلبد شورای استانی آن نیز فعال شود.

اختیاری هدف از فعالیت این شورا را ارائه خدمات بهتر به سالمندان با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های عضو در این شورا بیان کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1890

به "کرمانشاه دوازدهمین استان پیر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه دوازدهمین استان پیر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید