110دونده در اکو ماراتون جنگل ابر شاهرود شرکت کردند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا حسنی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل جنگل ابر، ضمن بیان اینکه اکو ماراتون ابر نخستین مسابقه ازاین دست در کشور محسوب می گردد که به میزبانی شاهرود در حال برگزاری است، تأکید کرد: این مسابقه در دو بخش نیمه ماراتون 21 کیلومتر و ماراتون 42 کیلومتر و در دو گروه بانوان و آقایان با حضور 110 دونده خارجی و داخلی از ساعت هشت صبح امروز شروع به کارکرد.

110دونده در اکو ماراتون جنگل ابر شاهرود شرکت کردند

وی اضافه کرد: دو دونده زن خارجی به همراه پائولو ونتوری نی رکورددار گینس از ایتالیا و یک دونده آفریقایی معروف نیز در این ماراتون حضور دارند که نشان دهنده اهمیت این رقابت ها است.

خط سرانجام در روستای ابر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود، گفت: 12 دوچرخه سوار نیز در بخش کوهستان و خارج جاده ای (آب رود) در این رقابت حضور دارند.

حسنی بابیان اینکه نتایج بخش نیمه ماراتون 21 کیلومتر تعیین گردیده و پس از گذشت دوندگان از مسیر سرانجامی نتایج ماراتون نیز اعلام می گردد، شرح داد: نقطه شروع این ماراتون روستای ابر در 40 کیلومتری شمال شاهرود است و دوندگان ابتدا مسیر حاشیه راه و سپس جنگل ابر را از سر تخت تا چشمه مریمی طی می نمایند تا پس از سرازیر شدن از دکل ابر واقع در مسیر مجاور امامزاده سراوان قطری به روستای ابر بازگردند و از خط سرانجام بگذرند.

وی اضافه کرد: سطح این رقابت ها با حضور دوندگان زن و مرد خارجی به طرز غافلگیرنماینده ای به یک باره بالا رفت تا جایی که امروز می توان از این رویداد به واسطه استقبال گسترده ای که اجرا شده به مثابه یک رویداد مهم توریسم ورزشی در استان سمنان و شمال شرق ایران یاد کرد.

لازم به ذکر است نفرات برتر این رقابت با جایزه نقدی و لوح یادبود تقدیر می شوند.

هدف از این رقابت معرفی جاذبه های گردشگری ابر، ترویج توریسم ورزشی، محک زدن امکانات و زیر ساخت های اکو ماراتون در جنگل ابر برای میزبانی رویدادهای بزرگ تر و دوستی انسان و طبیعت بیان گردیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 836

به "110دونده در اکو ماراتون جنگل ابر شاهرود شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110دونده در اکو ماراتون جنگل ابر شاهرود شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید