عزیزاللهی در گفت و گو با خبرنگاران: مشکل حمل و نقل نهاده های دامی حل نشد

به گزارش مهسان بلاگ، یک مقام مسئول گفت: هم اکنون دامداران برای تامین خوراک دام مورد احتیاج با مشکلاتی روبرو هستند چرا که اختلالات حمل و نقل به طور کامل مرتفع نشده است.

عزیزاللهی در گفت و گو با خبرنگاران: مشکل حمل و نقل نهاده های دامی حل نشد

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی در بازار اظهار کرد: سال گذشته هر کیلو ذرت با نرخ 850، جو 900 و کنجاله سویا یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 تومان به فراورینمایندگان عرضه می شد، این درحالی است که سال جاری نرخ نهاده های دامی حداقل 30 درصد در بازار افزایش یافته است.

وی نرخ کنونی هر کیلو جو یک هزار و 250، ذرت یک هزار و 200 و کنجاله سویا را 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 500 تومان در بازار خاطرنشان کرد.

عزیزاللهی بااشاره به اینکه اختلالات اخیر حمل و نقل ، دامداران و مرغداران را برای تامین خوراک دام با بحران روبرو نموده است،بیان نمود: اگرچه تا حدودی اختلالات حمل و نقل کامیون داران فروکش نموده ،اما قیمت کرایه به شدت بالا رفته است به طوریکه کامیون داران افزایش هزینه حمل و نقل را با اخذ مبلغ جداگانه پشت بارنامه جبران می نمایند.

بیشتر بخوانید: کامیون داران مبلغ اضافه بر بارنامه از مرغداران مطالبه می نمایند/نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه کامیون داران به ازای حمل هر کیلو نهاده 50 تومان پشت بارنامه دریافت می نمایند، بیان نمود: به عنوان مثال کامیون داران برای حمل بار از بندرعباس و ماهشهر به تهران علاوه بر دریافت کرایه، مبلغی حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان پشت بارنامه می گیرند که این امر به شدت هزینه های فراوری را افزایش داده است و نمی دانیم که دولت برای مهار این موضوع قصد دارد چه کاری انجام دهد؟

وی در انتها در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جهاد کشاورزی برنامه خاصی برای توزیع نهاده های دامی در بازار دارد، توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای خاصی ندارد و همین قدر که بتواند تمهیداتی بیندیشد تا به موقع نهاده توزیع گردد تا کمبود مصنوعی منجر به افزایش قیمت نگردد، کفایت می نماید.

افزایش 30 درصدی نرخ نهاده های دامی در بازار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2548

به "عزیزاللهی در گفت و گو با خبرنگاران: مشکل حمل و نقل نهاده های دامی حل نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزاللهی در گفت و گو با خبرنگاران: مشکل حمل و نقل نهاده های دامی حل نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید