معلم خصوصی که مسافر سوئیس شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس فدراسیون والیبال کارمند امور بین الملل فدراسیون را به اجلاس جهانی فرستاد!

معلم خصوصی که مسافر سوئیس شد

به گزارش خبرنگاران ، در فدراسیون والیبال چه خبر است؟ این پرسش را بعد از اتفاقات پی در پی در این فدراسیون باید پرسید و البته منتظر پاسخی نماند چرا که آقای دکتر اساسا اعتقادی به پاسخگوی ندارد و از نگاه او همه منتقدان جوان بی ذوقی بیش نیستند!

احمد ضیایی نایب رئیس اسبق فدراسیون داورزنی و رئیس فعلی فدراسیون والیبال تصمیماتی عجیب و غیرمنطقی اتخاذ می نماید که تنها از فردی همچون او برمی آید. در ادامه تصمیمات آقای دکتر این بار در اجلاس جهانی این فدراسیون، یکی از کارمندان شرکت نموده تا جایگاه ایران خالی نباشد! این درست مثل آن است که در مسابقات لیگ ملت های والیبال ایگور کولاکوویچ به مرخصی برود و به آنالیزور تیم وظیفه کوچینگ را بدهد! درست به همان اندازه غیرمنطقی و عجیب.

اجلاس لیگ ملت های والیبال با حضور آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی و روسای فدراسیون کشورهای مختلف در لوزان سوئیس برگزار گردید. در این جلسه گراسا به کشورهای مختلف بابت برگزاری خوب مسابقات تبریک و خسته نباشید گفت و این برگزاری شیوه جدید رقابت ها را موفقیت بزرگی برای والیبال دانست. رئیس فدراسیون جهانی برگزاری لیگ ملت های والیبال را انقلابی در FIVB دانست که در آن 16 تیم برای قهرمانی با هم رقابت جدی دارند. در حالی که در دوره گذشته این اجلاس محمدرضا داورزنی به عنوان نماینده ایران در جلسه حضور داشت، این بار شاهد اقدامی جدید از سوی فدراسیون والیبال بودیم. نکته مهم در این اجلاس این بود که احمد ضیایی، رئیس فدراسیون ایران غایب بود و به جای وی خانم حسابی، کارمند فدراسیون و عضو کمیته رسانه ای کنفدراسیون والیبال آسیا به عنوان نماینده ایران حضور داشت!

اجلاس لیگ ملت های والیبال جمعه در لوزان سوئیس با حضور آری گراسا، رییس فدراسیون جهانی والیبال و مسئولان عالی رتبه فدراسیون های کشورهای مختلف برگزار گردید در این جلسه گراسا ضمن عرض خسته نباشید به کشورهای مختلف بابت میزبانی در هفته های مختلف از شیوه جدید برگزاری رقابت ها به عنوان یک موفقیت بزرگ برای والیبال یاد کرد. گراسا همچنین برگزاری شیوه جدید لیگ ملت های والیبال که در آن 16 تیم در طول دو ماه به رقابت با هم می پردازند را انقلابی برای والیبال دانست.

در ادامه تصمیمات عجیب در فدراسیون والیبال ایران این بار هم شاهد اتفاق عجیبی بودیم چرا که همواره در ادوار گذشته این اجلاس محمد رضا داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون در اجلاس شرکت می کرد، اما سال جاری احمد ضیایی به دلایلی نامعلوم در این جلسه شرکت نکرد و به جای او سارا حسابی که کارمند فدراسیون است و بیشتر کار مترجمی در فدراسیون والیبال را بر عهده دارد، به این اجلاس اعزام شد! دلیل اصلی غیبت ضیایی در این اجلاس به نظر همان عدم تسلط وی به زبان انگلیسی باشد آنچه سبب گردیده تا آقای دکتر برای حضور در اجلاس ها و مناسبت های جهانی احتیاج به حضور یک مترجم تمام وقت در کنار خود دارد.

پیش از این یک بار دیگر هم ضیایی برای حضور در اجلاس در فدراسیون جهانی به همراه سعید درخشنده به لوزان رفته بود که در آن موقع هم از سوی رسانه ها عدم تسلط ضیایی به زبان انگلیسی دلیل سفر دونفره عنوان شد و این بار هم عدم رفتنش به لوزان و اعزام فردی که بیش از این صرفا مترجم سرمربی تیم ملی بوده شاید به عدم آشنایی مسئولان به زبان انگلیسی مربوط باشد.

جدا از این که چرا رییس فدراسیون والیبال خود را از حضور در این اجلاس معاف نموده، باید این سوال را پرسید که آیا با توجه به چارت اداری نباید در صورت عدم حضور رییس، دبیر یا نایب رییس به اجلاس لیگ ملت ها می رفتند؟ یا این که لااقل مسئول امور روابط بین الملل حاضر می شد؟ اما فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال گفته است که خانم حسابی، مسئول روابط بین الملل است، اما آیا نباید ابلاغ حکم او بر روی سایت فدراسیون منتشر می شد و چرا پس از انتقادات به صدور این حکم اشاره می گردد؟

نکته مهم دیگر این که در جلسات مهم از جمله اجلاس لیگ ملت ها باید افرادی با تجربه و کاربلد به رایزنی با دیگر روسا و مسئولان فدراسیون جهانی بپردازند و بتوانند با تجربه شان از حقوق ایران در کسب میزبانی و موارد دیگر دفاع نمایند، اما آقای رئیس، کارمند امور بین الملل را به این سفر فرستادهتا تنها به عنوان یک توریست و تماشاگر تنها نظاره گر صرف این اجلاس باشد. به ویژه اینکه هم رئیس، هم دبیر و هم بقیه مسئولین عالیرتبه فدراسیون این روزها در تهران تقریبا هیچ دغدغه خاصی ندارند و می توانستند در این اجلاس حضور پیدا نمایند.

گره معمای ماجرای اعزام خانم کارمند را باید در جایی خارج از فدراسیون جستجو کرد. آنجا که بانوی کارمند روابط بین الملل معلم خصوصی آقای دکتر برای تدریس زبان انگلیسی است! شغل خاصی که در ابتدا اسباب ارتقا شغلی معلم خصوصی را از کارمند ساده روابط عمومی به روابط بین الملل را فراهم کرد و در ادامه یک سفر لاکچری به لوزان را برای وی به همراه داشت.

در سال های گذشته با حضور مستمر و پررنگ مدیران در جلسات فدراسیون جهانی والیبال، ایران توانسته چند کرسی بین المللی را کسب کند و با توجه به این موقعیت در شرایط حساس نیز توانسته با رایزنی مشکلاتی از جمله الزام به حضور بانوان در ورزشگاه ها را حل نماید. حال امیدواریم مسئولان فدراسیون والیبال با جدی دریافت چنین جلساتی و اعزام افراد با تجربه و کاربلد بتوانند از حیثیت والیبال ایران دفاع نمایند و در صدد افزایش کرسی های بین المللی باشند.

12

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 703

به "معلم خصوصی که مسافر سوئیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم خصوصی که مسافر سوئیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید