مسکو عذرخواهی بابت ورود جنگنده های این کشور به حریم کره جنوبی را رد کرد

به گزارش مهسان بلاگ، دفتر ریاست جمهوری سئول اعلام نمود روسیه با عذرخواهی از واقعه پیش آمده، ورود هواپیمای جنگی این کشور به حریم هوایی کره جنوبی را نقص فنی مطرح کرد اما مسکو عذرخواهی رسمی خود را تکذیب کرد.

مسکو عذرخواهی بابت ورود جنگنده های این کشور به حریم کره جنوبی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کره جنوبی خاطرنشان کرد روسیه نقص فنی هواپیمای جنگی اش را عامل ورود آن به حریم هوایی این کشور معرفی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یون دو هان معاون مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه خاطرنشان کرد هواپیمای ارتش روسیه به خاطر نقص فنی در یکی از دستگاه هایش وارد منطقه ای شد که از پیش برنامه ریزی نشده بود.

وی اضافه کرد: روسیه تأسف عمیق خود را بابت این حادثه ابراز داشت و گفت وزارت دفاع آن فوراً تحقیقی در این زمینه ترتیب داده و تمامی مراحل ضروی را پیش خواهد برد.

با این حال اندکی بعد سفارت روسیه در سئول عذرخواهی رسمی مسکو در این زمینه را رد کرد و گفت: طرف روس هیچ عذرخواهی رسمی را بیان ننموده است. همچنین هیچ توضیحی درباره نقص فنی یا تحقیق در این زمینه ارائه نکرد.

سفیر روسیه در کره جنوبی، دولت سئول را به بی دقتی های مکرر در اظهارنظرهایش متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز (سه شنبه) خاطرنشان کرد که نیروهای هوایی روسیه و چین اولین رزمایش مشترک گشت زنی هوایی دور برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه را برگزار کردند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح نموده که این رزمایش هوایی علیه هیچ کشوری نبوده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ملی کره جنوبی مدعی شد ارتش این کشور صدها تیر هشدار به سمت هواپیمای نظامی روسیه که به جزایر تحت کنترل این کشور نزدیک شده بودند، شلیک کرد. همچنین، در این راستا، وزارت امور خارجه سئول، معاون سفیر روسیه در کره جنوبی را احضار نموده بود.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12888

به "مسکو عذرخواهی بابت ورود جنگنده های این کشور به حریم کره جنوبی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو عذرخواهی بابت ورود جنگنده های این کشور به حریم کره جنوبی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید