نجفی: ایران از حضور نیروهای خارجی در منطقه استقبال نمی کند

به گزارش مهسان بلاگ، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای طرح امنیت دریایی آمریکا کمکی به صلح و امنیت منطقه نمی کند، گفت: سیاست اعلامی جمهوری اسلامی ایران همیشه بر این اساس بوده که از حضور نیروهای خارجی در منطقه استقبال نمی کند.

نجفی: ایران از حضور نیروهای خارجی در منطقه استقبال نمی کند

علی نجفی خوشرودی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به کوشش آمریکا برای اجرای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس علی رغم مخالفت بعضی کشورهای منطقه و بعضی کشورهای اروپایی گفت: معاهدات و یا اسناد بین المللی محصول یک سری جلسات در اجلاس های مختلف است که نتیجه آنالیز ها به تهیه پیش نویس و تصویب و اجرای آن در کشورها با سازوکار بین المللی منجر میگردد، این شامل معاهدات بین المللی درباره حقوق دریاها هم است.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بین الملل و حقوق دریاها دارای قواعد مشخصی درباره عبور و مرور و مسائل کشتیرانی است، اضافه نمود: در این شرایط آمریکا به دنیال اجرا کردن طرح امنیت دریایی است که این کار در ادامه اقدامات گذشته آمریکایی ها در عدم توجه به قواعد و قوانین بین المللی انجام می گردد؛ آمریکایی ها نمی توانند اصول مسلم حقوق بین الملل و قواعد جهانی را نقض نمایند که به نظر میرسد این طرح در این راستا دنبال می گردد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر گونه اقدامی که باعث پیچیدهتر شدن تحولات منطقه گردد هیچ کمکی به صلح و امنیت در منطقه نخواهد کرد. ما به عنوان کشوری در منطقه خلیج فارس با تحولات زیاد و پیچیده همیشه تاکید داشتیم که از حضور نیروهای خارجی در منطقه استقبال نمی کنیم.

نجفی در انتها گفت که تأکید ما این است که حضور نظامیان خارجی در مسائل منطقه مصداق شاخص مداخله در امور منطقه است که بسیاری از کشورها با آن مخالفند چون تنها باعث پیچیدهتر شدن مسائل منطقه میگردد، این شامل اجرای طرح امنیت دریایی آمریکا هم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13852

به "نجفی: ایران از حضور نیروهای خارجی در منطقه استقبال نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجفی: ایران از حضور نیروهای خارجی در منطقه استقبال نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید