6 هزار و 700 کانون فرهنگی دانشجویی در کشور وجود دارد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: 6 هزار و 700 کانون فرهنگی دانشجویی در کشور وجود دارد که در 4 سال اخیر رشد خوبی داشته است.

6 هزار و 700 کانون فرهنگی دانشجویی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، غلامرضا غفاری در پنجمین همایش ملی فرهنگ کار گفت: تاریخ جوامع و بشر براساس کار تعریف می گردد و فرهنگ کار در تجربه زیسته دانشجویی دانشجویان خود را نشان می دهد که البته منحصر به رفتن به کلاس نیست.

وی گفت: در دانشگاه یک برنامه درسی داریم که شامل واحد هایی است که دانشجو باید آن ها را بگذراند، اما تمام دانشگاه این نیست، بخشی دیگر فعالیت هایی است که فراتر از حوزه دانشجویی تعریف می گردد که در گذشته به آن فوق برنامه می گفتند که اصلا درست نیست، چون فوق برنامه در اذهان به معنای کار اضافی است.

معاون وزیر علوم گفت: دو مجموعه در دانشگاه ها به صورت وسیع کار می نمایند، اما جای کار بیشتری دارند؛ یکی مجموعه کانون های دانشجویی و دیگری انجمن های علمی است.

وی با بیان اینکه در کانون های فرهنگی با کنشگری داوطلبانه دانشجویان رو به رو هستیم، اضافه نمود: دانشجویان در آن یک کار جمعی و تیمی را تجربه می نمایند و انجام این کار ها دانشجو را برای کار کردن و قبول مسئولیت آماده می نماید.

غفاری گفت: انجمن های علمی هم برای تمام رشته های دانشگاهی وجود دارد و دانشجو هایی که معدل بالایی دارند می توانند عضو انجمن شوند و به صورت داوطلبانه کار نمایند.

وی ادامه داد: کار در انجمن علمی باعث می گردد دانشجو با گروه های آموزشی ارتباط بگیرد و با حوزه پیرامون خود آشنا گردد.

معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم با دستگاه های متعددی تفاهم نامه هایی را منعقد نموده است تا این امکان را فراهم کند که دانشجو ها با بدنه مرتبط شوند و فرهنگ کار در آنان به وجود بیاید.

وی اضافه نمود: در سه سال اخیر جشنواره برکت را برای انجمن های علمی برگزار کردیم و بخش بین المللی آن را نیز راه انداختم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی روبرو شد به گونه ای که در سال اول 3 هزار دانشجوی خارجی در این جشنواره شرکت کردند و 85 نفر برگزیده از میان آنان به ایران سفر کردند و کنار دانشجو ها قرار گرفتند.

غفاری گفت: متاسفانه شیوع کرونا درکشور باعث شد جشنواره برکت را در دوسال گذشته مجازی برگزار کنیم که البته بازهم اقبال خوبی روبرو شد.

وی اضافه نمود: در چند سال اخیر در وزارت علوم مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان را در اولویت قرار دادیم تا دانشجویان با جامعه و صنعت ارتباط برقرار نمایند و کار جمعی در کشور صورت بگیرد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79368

به "6 هزار و 700 کانون فرهنگی دانشجویی در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هزار و 700 کانون فرهنگی دانشجویی در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید